Arts: apenpokken zijn in werkelijkheid gordelroos, een bijwerking van de covidvaccins

De nieuwe ‘gevaarlijke’ variant van de apenpokken is nu ook vastgesteld in Zweden. Een persoon uit Stockholm die zich na een verblijf in Afrika liet behandelen, bleek besmet met het type clade 1b.

Het betreft het eerste geval van apenpokken door clade 1 dat buiten Afrika is gediagnosticeerd, zeggen de Zweedse gezondheidsautoriteiten. De Europese tak van de WHO verwacht dat er de komende tijd meer ‘geïmporteerde gevallen’ opduiken.

De WHO heeft de uitbraak van apenpokken in de Democratische Republiek Congo uitgeroepen tot een noodsituatie van internationaal belang.

Bekende bijwerking

Het belangrijkste symptoom van apenpokken is de huiduitslag die eruit kan zien als blaasjes en die gepaard gaat met hevige pijn. Dat is ook typisch voor herpes zoster oftewel gordelroos, merkte arts Wolfgang Wodarg eerder op in gesprek met de Oostenrijkse zender AUF1.

Gordelroos is een huidziekte waarbij de getroffene blaasjes krijgt op de huid die lijken op waterpokken.

Gordelroos is ook een bekende bijwerking van het coronavaccin. Advocaat Aaron Siri zorgde ervoor dat 390.000 meldingen uit het monitoringsysteem V-safe van de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC openbaar zijn gemaakt. Daaruit blijkt dat 1 op de 450 mensen na vaccinatie melding maakte van gordelroos.

Perverse industrie

De dure PCR-tests die farmareus Roche op de markt heeft gebracht om het apenpokkenvirus op te sporen, zijn volgens Wodarg niet betrouwbaar.

Hij stelt dat ze mensen nu bang maken voor ziektes die in werkelijkheid bijwerkingen zijn van de coronaprikken.

De bijwerkingen van de covidvaccins worden gebruikt om ons bang te maken voor andere aandoeningen, benadrukt de arts, die spreekt van een ‘perverse industrie’.

Link: nine for news

On Key