Vega electro-acupunctuur

De VEGAtest is al vele jaren in Duitsland een succesvolle en daardoor volledig ingeburgerde testmethode. Het is gebaseerd is op het resoneren van elektromagnetische trillingen en het op elkaar passen van elektromagnetische golven en velden. Hierbij wordt de weerstand gemeten op een willekeurige plaats op de huid. Met de Vegatest-methode kunnen uitspraken gedaan worden over zwakke organen, belasting door pesticiden of insecticiden, een gebrek aan bepaalde stoffen, aanwezige parasieten, vergiftigingen met zware metalen, overgevoeligheid voor bepaalde levensmiddelen en allergische reacties of intoleranties. De VEGAtest-methode onderzoekt ook de oorzaken van pijn en chronische, verborgen ontstekingshaarden. Vaak is er dan een uitgebreide test noodzakelijk om te kijken waar de ontstekingshaarden zich bevinden en waar het door veroorzaakt wordt. Vaak zien we een bacterie of een schimmel infectie die de chronische klachten veroorzaken. Tegenwoordig zijn er ook tal van virussen waar veel mensen ongemerkt chronisch last van hebben.

Op deze manier wordt de oorzaak van klachten behandeld in plaats van uitsluitend de symptomen. Bij het inzetten van deze`behandelvorm wordt bovendien een individueel, lichamelijk goed verdraagbaar en effectief natuurlijk middel of behandelmethode voor iedere individuele persoon opgesteld. Iedereen reageert op zijn geheel eigen wijze op de behandeling, dientengevolge zal elke behandeling ook anders verlopen. Belangrijk is het feit dat het lichaam de mogelijkheid krijgt om de zelfgenezende kracht te activeren en daarmee aan de basis van de klacht te werken.

Tenslotte

De Vegatest methode is een patiëntvriendelijke behandelvorm, absoluut pijnloos en daarom ook voor kinderen een ideale behandelingsmethode.